W roku 2020 nastąpiła radykalna zmiana w kontekście możliwości komunikowania się z klientami. Wielu z nas w znacznie bardziej ograniczonym stopniu przebywa w biurze, ma mniej bezpośrednich spotkań i spędza dużo czasu w Internecie – pracując, ale także kontaktując się ze znajomymi i robiąc zakupy. Czas poświęcany na media cyfrowe do tej pory stale się zwiększał, osiągając w tym roku 7,5 godziny dziennie1.
Przy tak dużej proporcji czasu spędzanego w kanałach cyfrowych osiąganie celów staje się coraz trudniejsze. Badania wskazują, że na rynkach docelowych pojawiają się oznaki „zmęczenia komunikacją cyfrową”, czego dowodem jest gwałtowny wzrost technologii blokowania reklam2. W związku z tym wraca nacisk na alternatywne sposoby komunikacji, jak np. druk, umożliwiające zainteresowanie klientów i wejście z nimi w interakcję w nowej normalności.
Zmęczenie komunikacją cyfrową i brak zaufania do mediów
Zainteresowanie za pomocą druku
Dlaczego jakość ma znaczenie w przypadku druku
Jednym z wyzwań, przed jakimi stają klienci rozważający strategię kreatywnej komunikacji bazującej na druku, jest podjęcie decyzji o sposobie produkcji materiałów. Produkcję można zapewnić albo poprzez inwestycję w outsourcing, albo zakup specjalistycznego urządzenia podłączanego do modelu używanego aktualnie w biurze. Natomiast wszechstronność systemów nowej generacji, takich jak imagePRESS C170, pozwala firmom łączyć swoje tradycyjne potrzeby dotyczące druku z możliwością wykonywania we własnym zakresie większej gamy wysokiej jakości wydruków.
Materiały służące do komunikacji z klientami, np. korespondencja masowa, broszury i katalogi, a nawet zaproszenia i krótkie serie opakowań, można przygotowywać na miejscu z wiernie odwzorowanymi kolorami i atrakcyjnym wykończeniem. Oprócz lepszej kontroli nad jakością, terminami i bezpieczeństwem zapewnia to firmom większą swobodę twórczą.
Spersonalizowana obsługa zapewnia dodatkową wartość
Komunikacja w formie drukowanej ma cechy fizyczne, które nie są obecne w postaci cyfrowej: materiały drukowane można zobaczyć i powąchać – można ich też dotknąć. Zaangażowanie zmysłów poprawia interakcję. W połączeniu z zaufaniem, którym klienci wciąż darzą druk, wysokiej jakości materiały drukowane do komunikacji z klientami dają firmom cenną możliwość pozytywnego zaangażowania, przekonania i zwiększenia lojalności klientów. Wcześniej stworzenie kreatywnych, spersonalizowanych wydruków wymagałoby zakupu dodatkowego specjalistycznego sprzętu. Obecne bardziej wszechstronne urządzenia mogą spełniać potrzeby realizowane przez urządzenia biurowe, a jednocześnie umożliwiają korzystanie z nowych, profesjonalnych formatów.
- https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
- https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
- Raport Canon na rok 2020: „Tworzenie wartości dla klienta”
- https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
- https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
- Sappi i Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch, str. 28-29